Historik.webgarden.cz

RSS Google YouTubeFacebookTwitter ICQ2Go! Skype WikipediaPřešlapy Comeback

Hlavní stránka

Skladba stravy a tloustnutí

Pomocí ultramoderních přístrojů můžeme přesně zjistit, které potraviny jsou lipolytické (uvolňují tuk) a které lipogenní (tvoří tuk). Proto je zeštíhlování vlastně úplně jednoduché. Člověk se musí jen vyvarovat těch potravin, které způsobují tlouštku a na stůl přinést jen ty, po kterých zůstaneme štíhlí.
Přírodní potraviny patří do skupiny těch, které zeštíhlují. Proti tomu platí pravidlo, že prakticky všichni lidé získávají nadváhu a tloustnou z průmyslově upravovaných potravin, jako jsou například hranolky, salámy, koláče nebo slazené nápoje, jako třeba kola.

Z potravin v přírodním stavu se zpravidla netloustne, jezme jich tedy více než těch průmyslově zpracovaných.

Co tedy jíst?

Tloustneme po těchto potravinách:
  • Cukr, sladkosti, koláče, pečivo, dorty, slazené nápoje.
  • Krémy a zmrzliny.
  • Světlé moučné výrobky, těstoviny.
  • Bílá rýže, hranolky.
  • Salám, tučné maso, tučná šunka.
  • Drůbeží kůže.
  • Majonézy, tučné omáčky a dresingy.

    Tyto potraviny zeštíhlují:
  • Ovoce.
  • Zelenina, luštěniny, houby.
  • Syrová strava, salát.
  • Celozrnné produkty.
  • Sója a tofu-produkty.
  • Přírodní rýže, brambory.
  • Vejce, drůbeží maso bez kůže, libové maso.

    Zdroj: Klaus Oberbeil - 100 tipů, jak omládnout, nakladatelství Computer press
Žádné komentáře
 
Historie, referáty, maturitní otázky, recenze, hudba, hry, filmy a seriály online. Kontakt: historik.admin@seznam.cz © 2010 - 2011